Macam2 Ragam

4:12 PM 0 Comments A+ a-

Alhamdulillah setakat nie saya x mengalami "morning sickness" yang teruk macam yang di alami wanita hamil lain.. saya xtau la kalau turn saya lambat sikit atau x merasa terus..mintak2 dijauhkan yang teruk.. cuma masa minggu pertama dan kedua je saya ada rasa pening2, sakit perut macam nak datang bulan n sometimes rasa loya2.. sekarang syukur Alhamdulillah kurang la masalah tu semua.. kalau bercerita bab makan.. memang ada saja yang saya nak makan..
Masa seminggu di rumah mertua di Senggarang, suami saya introduce pada saya Warung Sup kawan dia di kampung.. for the first time datang..suami saya order sup gear box (kambing) fuhhhh..memang sedap.. buat masa ni saya x pernah jumpe sup sesedap tu.. saya xtau lah kalau masa nie saya dah mula mengidam.. belum sempat balik saya dah pesan suami saya suruh bawak saya semula ke sini before kami balik ke Gelang Patah..
As promised.. one day before balik dia bawak juga saya ke sana semula..hehehe~ bahagia betul saya rasa masa tu.. ade lagi yang saya idamkan.. kebetulan 2nd Anni kami pada hari kami nak balik ke GP.. awal2 saya dah plan nak ajak suami ke Kenny Roger's.. tekak saya terasa nak makan ayam kat sana.. yumm..yumm.. cam biasa lah dia setia melayan kerenah saya ni.. sampai sekarang ni saya masih lagi mudah rasa terliur dengan makanan2 yang saya tengok..hidu atau pun teringat..
Walau macamane pun saya tetap ingat pesan mak saya semalam..
"Ko jangan ikutkan sangat tekak tu Long.. nanti kena darah tinggi baru ko tau"
suami saya yang terdengar menokok tambah..
"Biarkan je dia dulu mak.. nanti tau la dia"
saya diamkan diri n teruskan makan.. hehehe~ saya tau diorang semua sayangkan saya.. insya'Allah saya akan cuba control pemakanan saya..
peace!