Nasihat dari Seed

5:47 PM 0 Comments A+ a-

Saya baru saja berbalas e-mail dengan kawan baik saya Seed.. kalau kawan semua nak tahu dia pun sedang hamil anak pertama.. tapi usia kandungan dia dah menjangkau 3 bulan (if I’m not mistaken).. emm.. suami dia juga ada blog sendiri yang menceritakan perkembangan bayi mereka.. dan saya adalah tetamu setia blog mereka..

Seed mengingatkan saya tentang pemakanan.. katanya dia x nak apa yang terjadi pada dia sebelum nie dirasai orang lain..kiranya dia bagi saya petua2 berguna yang boleh saya amalkan.. antaranya..

.: Jangan makan benda2 sejuk.. dia bagi 1 contoh.. jangan makan ice-cream..
>>> OMG.. tadi lunch hour saya balik ke rumah.. saya pun x sangka yang suami saya belikan saya ice-cream kacang ( my favourite is ice-cream traffic light~nestle) selepas balik dari masjid.. saya pun ngapp je la..hehehe~ mintak2 xde apa2 masalah..

.: Jangan makan halia..or black pepper.. nenas..
>>> setakat nie saya bukan penggemar halia..hehehe~


Tapi dia kata,. terpulang lah pada saya.. perut kita lain2 ragamnya.. walau macamana pun saya tetap kena dengar nasihat kawan2..

Thanks ye Seed! Semoga kita sama2 selamat..Amin2..